2011-06-19

Tvättdag. Städdag. Flyttdag. Söndag.

Känner mig som ensam hemma. Nio är i badhuset, tolv på fotbollssturnering med de nya fotbollsskorna och snart femton har inte stigit upp. Men det har jag.

Tvättstugan bokad redan klockan sju så det blev en tidig morgon. Allt måste tvättas plötsligt. Eller plötsligt. Det säger ju någonting när man får leta i en stor hög på sängen efter den "renaste klänningen"  när man ska gå ut...

Veckans nästan löjligt höga tempo har gjort att jag ligger efter. Har inte hunnit tvätta helt enkelt. Och detta var sista chansen. För ikväll flyttar lilla nio ut.

Ikväll.Flyttar. Lilla. Nio Ut. Tillbaka tredje juli. Baksidan av separation från person som gillar fasta scheman. Nittonde juni ut. Tredje juli in. Det har gått två år. Mer. Men vi vänjer oss aldrig.

Igår låg vi länge innan nio somnade. Bus och prat. Imorse länge i min säng. Lite prat men mest bus då. Sen försvann han iväg. Ut. Jag kan inte hålla honom hemma. Bara för att det är utflytt idag.

Släpp släpp släpp...

Som varannanveckasmamma måste man släppa mer.

Tolv flyttar ut först tisdag. För lika länge. Snart femton torsdag. Men bara några dagar.

Spöregn. Tvättdag. Städdag. Flyttdag. Söndag.


1 kommentar:

Anonym sa...

Du har rett. Man venner seg ikke til dette skilte livet i de øyeblikkene der man skal ta farvel. Om så bare for en uke eller 4.... Min 9 åring dro fredag. for hele 4 uker. Det er jo nesten ikke til å holde ut. Men alt går.T