2007-06-17

Planera, prioritera

brukar vara min specialitet men så här på slutet av terminen, ja min är ju inte riktigt slut än, börjar jag bli ganska less på allt planerande. Just nu vill man bara göra det man känner för. När man känner för det. Utan att fråga efter vad alla andra vill eller när det passar bäst att man gör det...
Hur som helst så har jag planerat hela dagen. Veckan som kommer och inte minst helgen som är på väg. Listor har upprättats.
"Packa inför midsommarlistan" till exempel. Ser ut så här:
  • pålägg
  • smör
  • Kaffe
  • juice
  • mjölk
  • Grönt, tomater, gurka
  • Kex
  • Gräddfil
  • Ägg
  • Löjrom
  • Cremefraiche
  • Laxröra
  • Italiensk paj
  • Snaps
  • Ost
  • Majonnäs
  • Fläskfilé
  • Marinad
  • Grillspett
  • Rött vin
  • Glass till jordgubbarna (måste nog köpas på plats)
  • Spaghetti
  • Lök, mjöl, buljong , chilisås

Jag har också gjort en lista till våra midsommargäster ....

  • Bröd
  • Flingor
  • Te
  • Filmjölk/yoghurt
  • kaka
  • saft
  • te
  • Nypotatis
  • Sill
  • Gräslök eller dill eller ...
  • Knäckebröd
  • Köttbullar
  • Dricka till barnen
  • Öl
  • Potatis till potatissallad
  • Korv
  • Korvbröd
  • Ketchup/senap/bostongurka/lök
  • Jordgubbar
  • Köttfärs

Utöver det har vi en gemensam packningslista:

  • Flytvästar och fiskespön kan vara bra för det finns en liten båt
  • Regnkläder förstås, det kan bli ostadigt
  • Kortlek och andra spel kan vara smart med tanke på det eventuella regnet
  • Fotboll, om det blir sol
  • Badkläder, oavsett väder måste vi nog bada…
  • Lakan
  • handdukar
  • kläder...till helgen

Åtta och snart elva ska stanna hos mormor och morfar, några dagar på vägen hem. Då ska vi se...kanske behövs en egen lista för det....

Och så måste jag göra en handlelista...

Och en matlista för den här veckan...

Har jag tänkt på allt nu tro?
Nio arbetsdagar kvar till semester.



Inga kommentarer: