2009-01-17

Helg...

...med tre idrottande barn är allt annat är synonymt med vila...
Sovmorgon idag visserligen. Om man kan kalla väckning strax efter åtta som sovmorgon. Och med tre barn så kan man nog det. Men det var bara snart sju som var vaken så tidigt. Tio sov till nio. Och tolv väckte jag strax efter...när jag insett att han just sovit över den första innebandymatchen...
Snart sju susade iväg med pappan till fotbollsträningen medans jag försökte få liv i tolv samtidigt som jag försökte nå innebandytränaren för att be om ursäkt ...upptaget. Han ringde väl runt.
"Här kommer världens mest pinsamma sms. Från världens mest slarviga mammma. Han kommer på matchen klockan elva. Om du kan skjutsa honom hem..."
Sen åker vi till Eskilstuna för att hämta den nyinköpta bilen. och varför jag köpte den där är en helt egen historia. Snart sju och tio är med. Men när vi ska hem är kidsen hungriga. Vilket leder till att vi hamnar på McDonalds. Och klockan är alldeles mycket mer än jag hade trott...
Jag måste ringa till pappan som just anlänt Stockholm efter att ha skjutsat oss till Eskilstuna.
-Jo, undrar...om du kan åka hem till huset. Och hjälpa tolv med lite mat nu efter innebandymatchen och innan handbollsmatchen som du lovat att skjutsa till...Jag hann inte fixa...
Vilket han gör. Utan att knota. Och jag undrar vad jag har gjort. För att förtjäna ett sånt otroligt bra samarbete mitt under en separation...
Äntligen blir det kväll. Och jag får ramla ihop i soffan en stund. med lördagsgodis som jag inte heller är säker på att jag har förtjänat.
Efter handbollsmatchen vill tolv ha mat. Igen. Vilket jag fixar. Innan jag baxar in sommardäcken i källaren.
Nu spelar alla nåt slags elektroniskt...och jag skulle bara kolla alla lagsidor. I hopp om att få kontroll över morgondagens alla träningar och matcher. Nåt kalas var det visst oxå..
Snipp snapp snut... snart är helgen slut :(

Inga kommentarer: