2009-06-28

Barnen har flyttat ut...

...så nu börjar en slags semester. Väl... Även om jag ska jobba tre veckor till. Jag hade nog tänkt att det kanske skulle bli lite skönt. Att vara ensam. Fixa hemma. Jobba ikapp alla minustimmar som kommer som ett brev på posten när alla är hos mig. Jag hinner inte jobba heltid då. Och barnen kommer att ha det bra. Jättebra.
Men idag när jag lämnar dom hos pappan och backar ut bilen från gården får jag ont i magen. På riktigt. Och hinner inte ens hem. Förrän det det känns tomt. Tvärtomt.
Sen springer jag en runda i skogen, genom kohagen som badar i kvällsolen. Och jag tänker att jag får i alla fall lägga mig tidigt ikväll. Tvärtidigt. Ganska snart till och med.
Jag är trött. Och när man är trött. Är det helt okej. Om man vilar lite. Väl...

Inga kommentarer: