2011-01-07

Lite svår kanske

Idag, i sista sekunden skulle jag köpa presenten till tolv. Lite bråttom var det för ute började det snöa igen och jag ville hem innan parkeringen blev omöjlig.
- Jag vill ha en Ipod touch sa jag.
-Okej, en 8 GB?
-Absolut. Jag vill ha den billigaste!
...nu stelnade den unge säljaren till...så ler han lite...
-Öhh, du menar att pris går före kvalitet?
-Ja
-Vi kan gå och kolla lite på dom...
-Nej
...stel igen...han tittar frågande...
-Jag vet hur dom ser ut. Jag vill inte titta. Jag vill bara köpa, säger jag.
-Okej...han styr stegen mot Mp3 hyllan. Jag tassar efter. Motvilligt.
-Får jag lov att visa dig lite tillbehör?
-Nej. Jag ska inte ha några tillbehör.
Så visar han mig det ena och det andra. Och jag tackar nej och får fint förklara varför jag inte vill ha, behöver eller tänker köpa.
Så. Till slut. Kunde jag lämna butiken. Och då hade det slutat snöa.

Inga kommentarer: