2011-05-09

Ljuvliga ljusgröna försommar

Det är alldeles LJUSGRÖNT i skogen. Och det luktar sommar och skolavslutning överallt. Det blir omöjligt att sitta inne. Så jag är bara ute. Låter bilen stå. Tar cykeln för att utvecklingssamtala. Fast besluten att inte låta dåliga studieresultat få för stora proportioner. Beredd.

Men det finns inga dåliga studieresultat att rapportera. Bara strålande insatser. Positiv anda, koncentration och arbetsglädje. Jag fattar ingenting. Men blir glad. Och cyklar hem igen.

Trampar på, andas och njuter det gröna. Det som är ljust. Fokuserar på det.

Sen springer jag i skogen. Idag igen. Det är omöjligt att låta bli. Det är så himla vackert ute. Nu. Börjar det.

Efter springet i skogen sitter jag i gräset och ser tolv träna fotboll. Tradiga teknikövningar. Om och om igen. Han tycker inte om det. Jag vet. Men han ler stort när han ser att jag tittar. Och orkar lite till.

Och jag med. Gör det. Höjer mina stränder.

Snart. Snart. Sommar.

Inga kommentarer: