2006-08-11

Snart tio

Jag har sagt det förut. Han är fantastisk. Faktiskt så finns det bara två personer på denna jord som är i klass med honom. Och det är förstås hans två bröder.
Han har rest sig i alla fall. Efter att en tajt bästis sedan fem år plötsligt har slutat prata eller ens hälsa så har han varit deppig. På sommarlovet. När man är så beroende av kompisar.
Men som sagt, han har rest sig. Söker nya kompisar och har nu efter en veckas deppande och idogt påringande, runtcyklande och telefonterroriserande lyckats dra ihop ett gäng killar som hänger ihop och leker om dagarna. Ingen motas bort. Alla får vara med. Det är viktigt.
-Mamma, förut när sånt här hände mig började jag alltid slåss. Men det är ju ingen mening. Bättre att leta nya kompisar då tycker jag.
Så klok. Så klok. Min unge :)

1 kommentar:

semla sa...

Snart Tio är en liten hjälte! Så stor fast han inte är så stor på utsidan! Inte lätt att hantera en sån situation - ens när man är "vuxen"... Och han gör det med bravur redan! En stor liten kille!

Kram å