2010-10-30

Det är därför som jag är så lång!

Det är väl inte helt konstigt kanske att ungarna oroar sig för att det plötsligt ska dyka upp en unge till där pappa bor. Pappas nya har ju inga barn. Så det är ett tema ibland.
Som ikväll. Vid middagen. Kommer det upp.
-Det blir inte bra säger elva. Då kommer pappa bara bry sig om den nya ungen. Och glömma oss.
Jag försöker avdramatisera...
-Äh, hon är inte så ung, säger jag. Det tar tid att göra barn då. Och sen tar det länge innan den kommer ut. Du hinner bli typ tretton! Det där behöver du inte oroa dig för redan nu...
Tog det lång tid att göra mig? åtta tittar storögt på mig. Jag inser att jag bad om det och försöker svara så sant jag kan. Ja fortast gick det med fjorton, inte lika fort med elva. Och längst tid tog det med dig.
-Jag visste det! säger åtta som i triumf. Det är därför som jag är så lång!

Inga kommentarer: