2005-10-21

Tre säger så kloka saker

Tre säger så många otroliga saker just nu och det känns som om jag skulle kunna fylla bloggen genom att bara citera honom. Han är klok, rolig och kreativ. Använder orden på nya sätt.

Ikväll när han skulle nattas kom han att tänka på sin födelsedag. -När jag har födelsedag vill jag bjuda många barn.
Jag minns inte vad jag svarade men det ledde till att han sa - Är du inte klok i i huvudet eller?
Inte okej tänkte jag och tillrättavisade - Så får man inte säga till sin mamma.
Tre svarar - då bjuder inte jag dig på mitt kalas. Men tillägger ångerfyllt - Jag kommer längta efter dig då. Och två små armar smyger sig runt min hals. Han säger - för du är vårt hem. Du är våran.
och jag borrar in näsan i den mjuka nacken och snusar. I rummet finns bara värme.
Du är vårt hem. Ingen har sagt nåt finare. Du är våran. Aldrig har jag känt mig så ägd, med rätta.


-----------------------------------------------------------

1 kommentar:

Torunn sa...

Vakkert! Er dette blitt publisert eller? Nydelig!