2006-04-28

Nio skriver mer

Jag antar att veckorapporten egentligen ska handla om vad man har lärt sig under den gångna skolveckan. Men de lärdomarna har inte så stor betydelse i nios värld.
Veckorapport vecka 17
"Jag har lärt mig att göra volt på stutsmata. Jag vill lära mig bakotvolt. Det har inte varit rolit idag alltså Freda för jag har förlorat mycke på kula. Nästa väka vinner jag mer. Ledigt på månda 1 maj. "
Som mamma med kärlek till det svenska språket försöker jag att inte hetsa upp mig. Av hans fantastiska tillförsikt finns ju mycket att lära. Visserligen stavades det mesta fel just i den här veckorapporten men nästa vecka eller nästa år ,alternativt i nästa liv, blir säkert det mesta rätt ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

När min äldste son gick på mellanstadiet vägrade han skriva , han använde förkortningar hela tiden. Jag var inte glad åt det - men hans kloka fröken sa att det var OK så länge man kunde förstå vad han menade. Det tog ungefär en termin , sen skrev han som vanligt igen. Nu är han 27 och försörjer sig ( dessutom väldigt väl ) i ett skrivande yrke. Jag är säker på att hade man tvingat honom skriva då - eller hållt på och rättat så hade mycket av skrivlusten försvunnit

Gunillas J.ord sa...

hej!
Tillförsikt alltså. Det gäller att ha det. och setiden an ;)