2009-02-17

Sämst idag :(

Bland posten hittade jag ett brev från CSN. Över artontusen tycker dom att jag ska betala i år!
Ringde pappan ( som har betalat alla mina räkningar de senaste tio åren...) och frågade om det verkligen kunde stämma? Vilket det kunde.
Bröt nästan ihop och var tvungen att lägga på snabbt.
-Jaha, okej tack. Jo, tack. Jag vet att det hade varit lättare att dela. Hej då!
Det är ju inte det att jag går i konkurs precis. Men allt kändes plötsligt typ artontusen kronor tråkigare.
Så blundar jag. Stillar mig. Och tänker på det bästa idag....
Update
Fick ett mejl sen. Där pappan erbjöd sig att dela ändå. Februaribetalningen. Och det trots att vi ganska nyligen bestämt oss för att sluta dela om man säger så. Tack ;)

1 kommentar:

Ingis sa...

Gör som jag. Kör med autogiro så plockas pengarna bort automatiskt och man märker det knappt. Men typ 1 gång om året så dimper det ner en påminnelse men lägg den i högen och glöm den snabbt.Kram Ingis.