2009-04-12

Sprängfyllda med spring

Imorse vaknade jag av slammer i köket. Och steg upp till dukat bord ;) Fast äggen fick jag koka själv. För att hålla på med spisen när mamma fortfarande sover hade kännts läskigt. Kloka kloka barn...
Sen tog jag en springtur i skogen och kidsen spelade fotboll. Det var varmt. Och tungt. Men jag kom igenom.
Sen var det kaos ett tag. I väntan på påskhare och middag. Och jag som lovat mig själv att aldrig höja rösten i denna lägenhet ägnade mig inte åt annat i flera timmar kändes det som. Efter middagen kom visserligen påskharen och vi gjorde en hjälteinsats i tvättstugan. Men mitt röstläge ville inte ändra sig.
Och kaoset var detsamma. Så det blev fotboll igen.
En ljuvlig vårkväll. En något nöjdare mamma. Och tre barn. Med ben sprängfyllda med spring.

Inga kommentarer: