2009-04-10

Rapport från en långfredag

Idag har jag fått barnen att städa. Sju har dammsugit sitt rum som straff för att han svär absolut hela tiden och inte vill sluta hur mycket, ofta eller argt jag än påpekar. Han blev arg för dammsugningstvånget. Men tyckte sen att det var helt okej. Och dammsög hela lägenheten. Före frukost!
Tio torkade köksgolvet. Som straff för att han skrattade när sju fick dammsugningsstraffet....
Har aldrig påstått at jag har särskilt bra ordning eller att straff är en bra uppfostringsmetod. Jag bara återger vad som händer här. ..
Men dom var glada sen. Och vi var alla nöjda med att ha nystädat ;)
Sen åt vi äggfrukost med målade ägg. Storhandla hann vi med och lunch (som bara jag tyckte var god...). Innan vi såg tolv spela semifinal i en innebandyturnering han spelat hela helgen.
Sen åkte vi till konstgräset och spelade fotboll. Sju var nöjd med att jag var med. Och rädd för att jag skulle komma till skada.
-Skjut inte hårt på mamma. Var hans ständiga förmaning till storebror. (ignorerades)
Efter middagen ser vi tolv spela final i innebandyturneringen som han spelat hela helgen...
Han vinner guld. Och gör ett mål. Och vi är omåttligt stolta.
Sen åker vi hem och skyndar oss i säng för vi är himla trötta nu. Och sju och tio somnar i samma rum utan tjafs. För första gången.
Och det tog inte ens fem minuter...

Inga kommentarer: