2010-01-26

Snart åtta...

vill leka kurragömma i samband med att han lägger sig. Helst ska jag spela lite dockteater också. Det hela är egentligen ganska trevligt och tar inte mer än tio minuter. På sin höjd. Men ibland, som i söndags, är jag trött och sur. Och vill hoppa över leken. Det innebär ofta nästan två timmars fördröjning...och jag blir ju ännu surare. För att inte tala om snart åtta. Som blir supertrött. Dagen efter.
Ikväll går allt som smort. Jag leker leken. Och gör det bra. Han är nöjd.
- Nu somnar han snart tänker jag.
..men så är han uppe igen. Och påstår att han vill duscha. Och det är ju ett skönt sätt att varva ner på. Så jag säger ja.
Men jag tänker inte spela mer teater ikväll. Det gör jag inte.
Fast jag har inte så jättebra ordning på läggningen. Det har jag inte.

Inga kommentarer: