2010-02-02

hantverkarbehovet

verkar konstant...idag drog jag en djup suck av lättnad när bilmekanikern ringde upp och sa att det potentiellt olösliga problemet med nummerplåtsbelysningen (är en sådan ens nödvändig måste man ju ändå fråga sig!) visade sig vara ett bagatellfel. En slags sladd som ramlat ut någonstans. Puh. jag blev så lättad så jag bokade min och barnens resa till Paris på ett blink ;)
Men sen började toaletten rinna. Något alldeles vansinnigt. Och det gör den ibland sedan själva spolknappen råkat ramla ner i själva spoltunnan eller vad man ska kalla den...Det brukar kunna fixas lätt. Med lite trixande. Men ikväll, efter att ha rotat i denna spoltunna efter den borttappade spolknappen med både skohorn och träpinnar, inser jag att jag troligtvis har behov av både en ny toalettstol och en rörmokare.
Alla trevliga, goodlooking och händiga rörmokare kan nu alltså göra sig besväret att kontakta mig. Hantverkare av andra slag är också välkomna. Gratis toalettstolar mottas dessutom tacksamt...


2 kommentarer:

Malin sa...

Oj! Och vilka jättelånga meningar.

Anonym sa...

å nei!!! jeg visste det ikke kom til å gå bra!!! faen heller. t