2009-05-14

Drömöverlämning

Imorgon flyttar kidsen ut igen. Och på nåt sätt måste det ske en överlämning. Inget problem brukar det vara. Jag lämnar på skolan och pappan hämtar. Träningskläder packas ihop och fraktas över med bil. Av den ena eller den andra.
Så följer en rapport, via mejlen men ofta kompletterad via telefonen.
Men ikväll ringde pappan för att meddela att han nu köpt en cykel för pengarna jag fick när han köpte min cykel av mig. Så får jag cykeln levererad till dörren.
Och när pappan ändå är i farten skruvar han isär den kraschade datorn, plockar ur hårddisken och säger att han ska fixa en ny.
Sen äter vi middag. Hela familjen. Och barnen får prata om veckan som varit med mamma och pappa samtidigt. Det blir en trevlig middag. En familjemiddag. Med kaffe och efterrätt.
Sen tar pappan med sig väskorna med träningskläder hem. Ungarna ramlar i säng och mamman fastnar framför datorn.
Och imorgon lämnar jag. Sen tur och retur till jobbet för att landa tidigt. I soffan.
Barnen landar i pappans soffa när kvällen närmar sig. Överlämnat och klart. Odramatiskt. Trevligt.
Och jag tänker att vi har inte gjort allt fel. Det blev kanske inte som det var tänkt. Men vi har inte gjort allt fel.
Det här till exempel. var en perfekt överlämning.

2 kommentarer:

Ingis sa...

Härligt gumman! Låter helt perfekt.
Lycka till med cyklingen. Nice bike....

Krama Ingis

Anonym sa...

du er god, med dine. ta vare på det. t