2009-05-10

Osannolikt och helgalet men inte långtråkigt

Jo, en kort sväng in på område kaos ikväll också. Plötsligt och utan förvarning. (faktiskt minns jag inte orsaken)
Ljuvlig sju slår plötsligt om och blir arg. Jättearg. Kastar saker och sparkar i väggar. Snart snart går nåt sönder och snart snart kommer grannarna tänkte jag.
Men ändå. Jag tänker inte skrika eller kasta saker tillbaka. Never. Om jag vill att han ska vara lugn måste jag hålla mig lugn. Så jag håller mig lugn. Och hoppas att inget går sönder. Och att inga grannar kommer.
Och så blir det lugnt igen. Förlåt mamma, jag vill väldigt gärna sitta med vid bordet och äta middag. Och förlåt igen, jag ska städa upp efter mig.
Sen sätter tio på Caroline af Ugglas på stereon (för att muntra upp mamma) varpå tre söner börjar dansa och sjunga:
- hallå, hallå, jag vill bli älskad
- hallå, hallå, jag vill bli omtyckt
och jag tänker igen att grannarna kanske kommer nu. Och att mitt vardagsliv må vara helt osannolikt och helgalet men i alla fall inte långtråkigt.

Inga kommentarer: