2007-05-28

Jag låser in mig

Måndag morgon och det är fullständigt kaos här hemma. Finrumsbordet väller över av tvätt, ren men o-ordnad. Ouppackade resväskor på golvet. Tvättstugan full med kattgrus och resten av huset fullt av annat grus. Ute hänger ren tvätt sedan i lördags. Ren men urblöt. Eftersom det regnar ute.
Åtta är hysterisk, för han är säker på at någon av oss andra har stulit ett par byxor ur hans garderob. Han skriker och är tvärarg. Trött. Vill inte ha frukost.
- jaa, jag vet inte riktigt var dina byxor har tagit vägen, säger jag förvirrat. Men vi har inte stulit dom.
-Var är mina gummistövlar tro... fem står i hallen och mumlar för sig själv.
-Någon som sett mina husnycklar? Jag behöver pengar till melliskort! Nu är det tio som vrålar.
Då låser jag in mig på toa en stund. Och plockar ögonbrynen.

Inga kommentarer: