2007-05-06

Nästa vecka blir en lite körig vecka. Heltidsarbetande ensamstående mamma utan motordrivet fordon hela veckan. Bästa angreppssättet är att attackera friskt med planering vilket jag gör nu så här efter frukost.
Måndag: Utvecklingssamtal med åtta och hans fröken. Tio och åtta har fotbollsträning. Samma tid, samma plats som tur är. Vi äter Köttbullar, potatis och brunsås.
Tisdag: Har jag i ett svagt ögonblick lovat fem att följa med mig till jobbet. Detta vid ett gråtanfall i lämningsögonblicket på dagis förra veckan. På kvällen börjar fem på knattefotboll. Jag försöker att inte prata om det men han vägrar glömma. Vi äter snabblagad pizzakorv.
Onsdag: Tio ska på skolutflykt och jag får inte missa att packa matsäck. På kvällen fotbollsträning igen. Nu för tio och åtta. Vi äter iItaliensk mandelfisk.
Torsdag: är det faktiskt ingen träning alls. Handbollen har precis gett upp för säsongen :) Till middag blir det Pasta med gräddkokta grönsaker .
Fredag: Förmodligen blir det fredag den här veckan också även om det känns långt dit. På fredag slänger jag ihop en hemgjord pizza. Med kronärtskockor på. I alla fall på mitt hörn ;) Ikväll dyker dessutom maken upp. Om än sent förmodligen.
Nu åker jag och handlar. Så är det gjort.

Inga kommentarer: