2009-03-18

Äntligen!

När nästan hela veckan har gått och det enda vi har gjort är att bråka och vara sura så vänder det. Och det är tack vare tio. Som plötsligt bkommer på at han vill göra nåt annat än att ligga i soffan och se på film. Han vill baka. Han rotar fram "sjusorters kakor" och börjar se över möjligheterna.

- Mamma, har vi vispgrädde?

- nej

-Vad synd! Annars hade jag bakat Petitchouxer...

Till slut beslutar han sig för Havreflarn och går igång med det. Under tiden dammsuger jag övervåningen. Först när han kommer till delen där ugnen är inblandad rycker jag in. Men mest som övervakare.

Vi har supertrevligt. Så trevligt att tolv självmant lämnar datorn och kommer för att vara med.

I receptet står det att man ska låta flarnen svalna lite innan man rullar dem över en käpp.

Över en käpp?? frågar tio.

Så jag tänker att jag måste visa och tar det som finns närmast till hands.



..och så kom det sig att vi ägnade kvällen till att rulla havreflarn över ölflaskor

1 kommentar:

Ingis sa...

Vad ni är kreativa, bakar och städar på samma kväll.........verkar bra för ni har det mysigt och trevligt. Det är ni väl värda. Kram Ingis