2009-03-04

En god kväll

Det var lite stressigt idag för jag skulle delvis hålla i ett möte som varade till sent på eftermiddagen. och ingen barnvakt i sikte. Dessutom skulle tio på handboll. Absolut skulle han det när jag frågade imorse. Så jag planerade utifrån det och stressade igenom min punkt på programmet.

- Nu måste ni sluta prata för jag har en körning till handbollsträning att tänka på var jag tvungen att säga till slut.
Och så ringer jag tio för att höra att han är på gång hem från fritids. Men han är inte. Och han vill inte gå på handbollsträning längre för det är så himla kul på skolan.

Vilket förstås är helt okej. Så jag skyndar mig lite mindre. Tar en kopp kaffe innan jag går och strosar mer än springer förbi skyltfönstren på vägen.

Så fick vi ju ett hålrum. Vi kunde ha skyndat hem och lagat näringsriktig middag förstås. Men i stället svänger vi in på Bibblan och lägger oss i soffan där.


Tio och sju i soffan på bibblan

Middag hann vi inte riktigt med. Så det blev pizza från frysdisken på Sabis.

Gonattsaga och gonatt.

En god kväll.

Inga kommentarer: