2007-04-25

Jag sover otroligt gott om nätterna. Vad är det för fel? Kan det vara en infektion? Jag vaknar inte av någonting. Inte när mobilen fick spel imorse vid femtiden. Maken skakade liv i mig men av mig själv hörde jag ingenting. Inte när katten spelar fotboll med en pingisgolv på nätterna heller. Jag hör nog. Men sover ändå.
I tisdags gick jag upp 05.20 för att springa 6,5 kilometer i skogen. Det åste ha varit ett annat virus? Och migränen samma eftermiddag hade säkert inget med det att göra utan utlöstes av dödstråkig kurs på jobbet samma dag. Eller?
I två dagar har jag hoppat över tänkta träningar. Igår cykelturen på gymmet. För då hade jag ju varit sån hjälte dagen innan. Behövde vila - det var inte mer än rätt och inte alls ett virus. Ikväll däremot när jag höll på att somna stående på tåget och jag bestämde mig för att hoppa över det inplanerade simpasset. Då började jag tänka på det där viruset igen. Kanske har jag fått en sjukdom. Ett virus - modell trött.
På jobbet är allting nyorganiserat och omorganiserat och kanske aningen för byråkratiskt. Samtidigt som det är ingen ordning alls. Jag vet inte helt vilka arbetsuppgifter som är mina. Eller varför. Men jag flyttar snart in i det absolut mest fantastiska rummet.
Där kan jag luta mig lite tillbaka i stolen, lyfta blicken och se Djurgårdsfärjan tuffa iväg, eller trötta kollegor komma stretandes i motbacken upp till kontoret. En skymt av Grönan och Kastellholmen har jag också. Då kan jag låta händerna dröja kvar på tangentbordet. Låta tankarna fara. Och bara sitta
Vad spelar arbetsuppgifterna för roll då?

1 kommentar:

Anonym sa...

Kjære vennen! du presser deg for hardt,.... igjen...., nå skal du bare roe det helt ned! ;-),. og kos deg over nytt kontor!T