2007-04-28

Virus modell trött är tillfälligt bortkollrat

Well, ordningen är återställd. Och viruset bortmotat om än kanske bara tillfälligt. Klockan är elva och jag är vaken.
I torsdags sprang jag fem kilometer innan jag flög till Malmö i arbetsrelaterat ärende om man säger så. Jobbresa kan man också kalla det. I Malmö var det ljuvlig sommar men det märkte inte vi för vi arbetade fram till 23 på kvällen. Kort hotellnatt och tåget till Växjö. Mastodontdag i Kronoberg innan flyget tog oss hem. Fredagkväll somnar jag i soffan. Fullt naturligt och knappast virusrelaterat.
Idag familjedag i Tyresöhallen. Där såg vi tio spela handboll men mest av allt åt vi matsäck. Absolut hela tiden åt vi matsäck. Hemma igen sitter jag med maken i solen och njuter dagens tionde macka (vissa dagar hinner man bara inte fixa mat) och en kaffe när min klassikerpartner kommer för att dra med mig i skogen. Well, jag är inte i position att säga nej så jag tuffar runt spåret med henne i 9,5 kilometer. På 53 minuter(!) Hon pratar glatt och jag nickar samtidigt som jag frustar så tyst jag kan.
Man jag hänger med.
Vid åtta serverar jag familjen hemburgare med tacosmak. Alla äter med god aptit utom fem som nästan somnar med näsan i burgaren. ( vissa dagar kan man bara konstatera att man inte får fram käket i tid)
Imorgonbitti väntar ny heldag i Tyresö. Men då stannar jag hemma. Åtta har fotbollsmatch.
Virus modell trött är bortkollrat.
Jag har inte tid. Det händer för mycket och häftiga saker.

Inga kommentarer: